Стислий опис інноваційної розробки.
Автор
досвіду:
Ясінська Наталія Володимирівна,
вчитель хімії Енергодарського навчально-виховного комплексу №5, спеціаліст вищої
категорії, старший вчитель.
Науковий керівник: Дехтяренко Світлана Григорівна, старший викладач
кафедри дидактики та методик навчання природничо-математичних дисциплін Комунального
закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти» Запорізької
обласної ради.
Тема
досвіду: Формування освітнього середовища як фактору професійного самовизначення
учнів хіміко-технологічного профілю
Проблема професійного самовизначення в сучасній школі – одна із значимих проблем для учнів, педагогів і батьків.
Мета досвіду: на засадах
систематизації наукових досліджень і перспективної педагогічної практики
розробити модель освітнього середовища та експериментально перевірити її
ефективність для розвитку професійного самовизначення учнів
хіміко-технологічного профілю.
Об’єкт: навчально-виховний процес в класі хіміко-технологічного
профілю.
Предмет: модель освітнього середовища як фактору розвитку
професійного самовизначення учнів.
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у створенні
освітнього середовище, яке забезпечує зведення в єдину систему низку
мікросистем, що безпосередньо впливають на підвищення мотивації до навчальної
діяльності учнів, становлення особистості, формування власних
життєвих принципів, в усвідомленні життєвих цінностей та формування
професійного самовизначенні.
Технологічні етапи реалізації досвіду
1- діагностичний етап (09.2010-06.2011р)
2-
організаційно-прогностичний етап (09.2011-06.2013р)
3-
пошуково-практичний етап (09.2013-06.2015р)
4- контрольно-діагностично етапу (09.2015-06.2016р)
Сторінки блогу - це
частини опису роботи, містять інформацію про:
- технологічні етапи реалізації
досвіду;
- інформаційно-педагогічна модель
досвіду;
-
додатки;
- фотозвіт.
В роботі
представлено структурну модель професійно зорієнтованого освітнього середовища
в умовах профільної школи, яка упорядковує та зв’язує в єдину систему низку
мікросистем, що впливають на професійне самовизначення учнів. Функціональна
модель містить систему найбільш ефективних методів, прийомів та технологій
взаємодії учасників навчально-виховного процесу.
Робота з даної проблеми має пріоритети діяльності: індивідуалізація
навчально-виховного процесу, що означає не лише формування особистості в
індивідуальному режимі, а створення умов для розвитку специфічних, притаманних
лише конкретній дитині здібностей; активізація навчальної діяльності шляхом
використанням різноманітних форм роботи
та мотивація учнів на професійне самовизначення; встановлення ділових партнерських
відносин у системі педагог - учень, що сприяє вільному вибору, винахідливості
учня, забезпечує його право на ініціативу та творчість.
Практична значимість: запропонована модель освітнього середовища в умовах профільної школи
відтворює комфортні зовнішні умови та фактори
для професійного самовизначення учнів та формує освітнє середовище, в
якому навчаються учні хіміко-технологічного профілю.
Немає коментарів:
Дописати коментар