Базова модель
Зміни в
суспільстві викликали зміни і в соціальному замовленні суспільства до освітніх
установ: формування особистості учня як творчо активного, соціально зрілої
людини, здатного до саморозвитку, самореалізації, самовизначення, підготовка
школярів до життєдіяльності в суспільстві. Сучасний ринок праці вимагає від
випускника не лише глибоких теоретичних знань, а здатності самостійно їх
застосовувати в нестандартних, постійно змінюваних життєвих ситуаціях, переходу
від суспільства знань до суспільства життєво компетентних громадян [1, с.3].
На виконання
постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392 «Про затвердження
Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти», рішення
колегії Міністерства освіти і науки від 27.08.2013 р. протокол № 4/1-2, наказуМОН №1456 від 21.10.2013р. «Про затвердження Концепції
профільного навчання у
старшій школі» та з
метою модернізації змісту загальної середньої освіти відбувається перехід на профільне навчання.
Допрофільне
навчання в основній школі та профільне в старшій загальноосвітній школі
забезпечувало виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середнюосвіту», наказів МОН України від 08.04.2009 № 312 «Про затвердження Примірного
Положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у ЗНЗ», від19.06.2003 № 389 «Про затвердження Інструкції про порядок конкурсного приймання
дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл
(шкіл-інтернатів)».
Відповідно до
Концепції профільного навчання, саме профільне навчання, є одним із ключових
напрямів модернізації та удосконалення системи освіти нашої держави й
передбачає реальне й планомірне оновлення школи старшого ступеня і має
найбільшою мірою враховувати інтереси, нахили і здібності, можливості кожного
учня, у тому числі з особливими освітніми потребами, у контексті соціального та
професійного самовизначення і відповідності вимогам сучасного ринку праці.
Такий підхід до організації освіти старшокласників не лише найповніше реалізує
принцип особистісно орієнтованого навчання, а й дає змогу створити
найоптимальніші умови для їхнього професійного самовизначення та подальшої
самореалізації [2, с.2].
Проблема професійного
самовизначення учнівської молоді посідає важливе місце у педагогічній та
віковій психології, оскільки стосується вирішального моменту у життєвому
становленні особистості. Особливо гострою ця проблема стоїть в умовах переходу до профільної школи.
Шкільний курс
хімії всім своїм змістом забезпечує зв'язок навчання з життям. Зміст програми
по хімії (профільний рівень) дозволяє поглибити і розширити круг уявлень і
професійних переваг учнів, забезпечити їх професійну адаптацію, можливість
ознайомитися з практичним вживанням досягнень науки хімії [3, с.3].
Основні концептуальні
підходи до досвіду роботи виходять із положення, що поняття «освітнє
середовище» відображає залежність розвитку особистості школяра від організації
педагогами навчання і виховання, від створених в навчальному закладі умов для
професійного самовизначення учнів.
З огляду на
вищезазначене, мною обрана проблемна тема «Формування освітнього середовища як
фактору професійного самовизначення учнів хіміко-технологічного профілю», над
якою я працюю впродовж 5 років та за якою узагальнено досвід.
Мета досвіду: на засадах систематизації наукових
досліджень і перспективної педагогічної практики розробити та експериментально
перевірити ефективність сформованої моделі освітнього середовища як фактору
розвитку професійного самовизначення учнів хіміко-технологічного профілю.
Об’єкт: навчально-виховний процес в класі хіміко-технологічного профілю.
Предмет: модель освітнього середовища як фактору розвитку
професійного самовизначення учнів.
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар